Aquest tràmit us permet obtenir un informe previ en el qual l’Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l’activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent.
A on l’he de tramitar?
- Presencialment Oficina d’Atenció Ciutadana de la Plaça Major (C. de la Ciutat, 1).
- De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
- Presencialment a Oficina d’Atenció Ciutadana de la Biblioteca. (Passeig de la Generalitat, 1).
- De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
- De dilluns a dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte els mesos d’estiu, les vigílies dels dies festius, la Setmana Santa i les festes de Nadal.
- Demaneu hora:
- Podeu sol·licitar cita prèvia per realitzar aquest tràmit de forma presencial a les dues oficines clicant a Demaneu hora
- Telemàticament
- Per a tramitar telemàticament cal que disposeu d’un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos en l’apartat “Relació de certificats digitals i signatures electròniques admesos”.
Inicieu la tramitació, a continuació empleneu el formulari web i adjunteu-hi la documentació que s’assenyala en l’apartat “Documentació”.
- Per a tramitar telemàticament cal que disposeu d’un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos en l’apartat “Relació de certificats digitals i signatures electròniques admesos”.
Quin altre tràmit s’ha d’haver realitzat anteriorment ?
- En algunes activitats es requereix realitzar un tràmit previ, si és així, no es pot presentar la comunicació d’inici de l’activitat en un establiment fins que la intervenció prèvia sobre l’activitat establerta per la normativa sectorial finalitzi favorablement,
Cal disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
Que he de presentar?
- Acta de comprovació favorable en matèria d’incendis en cas que l’activitat es consideri de risc important d’incendi, segons el que preveu la Llei 3/2010.
- Autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament.
- Certificat del tècnic competent responsable de la posada en funcionament de l’activitat (format en PDF i signat digitalment).
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si és un establiment afectat pel RD191/2011, si és el cas.
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament dels béns de domini públic no municipal, si escau.
- Projecte tècnic, en format pdf, signat digitalment per un tècnic competent.
Qui el pot tramitar?
- El titular de l’activitat econòmica o el seu representant.
De conformitat amb l’art. 7 del Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l’activitat econòmica, les persones autoritzades no poden signar en nom de les persones emprenedores o les persones titulars, ni en nom dels seus representants.
Quan es pot sol·licitar?
- En qualsevol moment, sempre de forma prèvia a l’obertura de l’activitat.
Quines despeses tindré?
- El valor i forma de pagament són els que determina l’ordenança fiscal núm. 13 vigent de l’Ajuntament de Vic.
La tramitació d’aquest procediment genera una taxa de 315,00 €.
S’aplicaran bonificacions en el pagament de la llicència en els següents casos:
* Canvi de titularitat: bonificació del 80%
* Trasllat: bonificació del 50%
* Ampliació: bonificació del 25% Sempre i quan l’activitat no tingui tributs pendents de pagament
* Comerços que tinguin una superfície de fins a 150m2: bonificació del 95%.
Cal sol·licitar-la específicament fent servir un model de sol·licitud general.
D’acord amb l’article 5 de l’ordenança fiscal número 13, s’aplicarà una reducció del 95 % de les taxes meritades amb motiu de l’inici de noves activitats comercials i de serveis professionals que compleixin almenys tres de les condicions següents:
1. Que sigui comerç de proximitat, entenent-se com a tal, aquell que tingui una superfície total inferior a 150 metres quadrats.
2. Que suposin una diversificació de l’oferta comercial existent al sector delimitat, i vingui a resoldre una mancança real dins del sector.
3. Que es tracti d’establiments singulars, sigui pel seu caràcter innovador o per la capacitat d’atracció de clients, o d’altres activitats.
4. Que es tracti d’activitats amb marca pròpia.
5. Que es tracti d’activitats desenvolupades per artistes, artesans i dissenyadors. Per obtenir aquesta bonificació cal sol·licitar-la i adjuntar la documentació justificativa del compliment d’almenys tres de les condicions.
* Un cop calculada la liquidació tindran una reducció/bonificació en la tarifa d’un 10 % quan s’instal·lin en els carrers de 2a categoria i d’un 20 % en els de 3a categoria. La llista de carrers compresos en cada categoria la trobareu en el darrer apartat de les ordenances fiscals.