Sol·licitud d’una llicència d’obres

Si s’han de realitzar obres,  s’ha d’obtenir el permís d’obres i pagar l’ICIO (Impost Construccions, Instal·lacions i Obres)

A on l’he de tramitar?

  • Presencialment Oficina d’Atenció Ciutadana de la Plaça Major (C. de la Ciutat, 1).
    • De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
  • Presencialment a Oficina d’Atenció Ciutadana de la Biblioteca. (Passeig de la Generalitat, 1).
    • De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
    • De dilluns a dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte els mesos d’estiu, les vigílies dels dies festius, la Setmana Santa i les festes de Nadal.
  • Demaneu hora:
    • Podeu sol·licitar cita prèvia per realitzar aquest tràmit de forma presencial a les dues oficines clicant a Demaneu hora
  • Telemàticament

Que he de presentar?

  • Document d’acceptació que sigui firmat per un gestor de residus autoritzat per garantir el correcte destí dels residus.
  • Estudi de seguretat i salut. (Obligatori)
  • Full d’assumpció direcció.
  • Full d’assumpció direcció executiva.
  • Comunicació acceptació contractista.
  • Projecte d’infraestructures de comunicacions.
  • Programa de control de qualitat.
  • Full estadística.
  • Plànols. (Obligatori)
  • Autorització de representació.
  • Escriptura de poders.
  • Full d’assumpció coordinació seguretat.
  • Annex prevenció d’incendis (també una còpia en paper).
  • Autoritzacions d’altres administracions.
  • Estudi històric.
  • Projecte arqueològic.

Qui el pot tramitar?

  • Qualsevol persona física o jurídica, degudament representada.

Quin altre tràmit s’ha d’haver realitzat anteriorment?

  • Si l’edifici o l’espai està inclòs a la zona de Ciutat Antiga, (clau R1 i R2) o en el Catàleg de béns protegits és necessari l’informe preceptiu del Patronat de la Ciutat Antiga per les actuacions definides en l’Ordenança reguladora del Patronat de la Ciutat Antiga.

Quines despeses tindré?

  • El pagament de les taxes i impostos que es generin de la gestió d’aquest tràmit, si escau, s’ha d’efectuar al final del procés de tramitació.

    El valor i la forma de pagament seran els que determinin les ordenances fiscals 5 i 7 de l’Ajuntament de Vic.

    L’impost de construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i la taxa per serveis urbanístics es liquidaran per separat.

    Podeu consultar els casos en què es concediran beneficis fiscals de l’ICIO en l’article 6è de l’ordenança fiscal número 5, i els casos d’exempcions de la taxa urbanística en l’article 18è de la número 7. Cal presentar una sol·licitud al Registre general.

Cal dipositar fiança?

  • En alguns supòsits és obligatori dipositar una fiança. Clicant al següent enllaç podeu consultar si heu de dipositar-la i, si escau, calcular el seu import.

    Càlcul de la fiança