Si s’han de realitzar obres, s’ha d’obtenir el permís d’obres i pagar l’ICIO (Impost Construccions, Instal·lacions i Obres)
A on l’he de tramitar?
- Presencialment Oficina d’Atenció Ciutadana de la Plaça Major (C. de la Ciutat, 1).
- De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
- Presencialment a Oficina d’Atenció Ciutadana de la Biblioteca. (Passeig de la Generalitat, 1).
- De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
- De dilluns a dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte els mesos d’estiu, les vigílies dels dies festius, la Setmana Santa i les festes de Nadal.
- Demaneu hora:
- Podeu sol·licitar cita prèvia per realitzar aquest tràmit de forma presencial a les dues oficines clicant a Demaneu hora
- Telemàticament
- Per a tramitar telemàticament cal que disposeu d’un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos en l’apartat “Relació de certificats digitals i signatures electròniques admesos”.
Inicieu la tramitació, a continuació empleneu el formulari web i adjunteu-hi la documentació que s’assenyala en l’apartat “Documentació”.
- Per a tramitar telemàticament cal que disposeu d’un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos en l’apartat “Relació de certificats digitals i signatures electròniques admesos”.
Que he de presentar?
- Document d’acceptació que sigui firmat per un gestor de residus autoritzat per garantir el correcte destí dels residus.
- Estudi de seguretat i salut. (Obligatori)
- Full d’assumpció direcció.
- Full d’assumpció direcció executiva.
- Comunicació acceptació contractista.
- Projecte d’infraestructures de comunicacions.
- Programa de control de qualitat.
- Full estadística.
- Plànols. (Obligatori)
- Autorització de representació.
- Escriptura de poders.
- Full d’assumpció coordinació seguretat.
- Annex prevenció d’incendis (també una còpia en paper).
- Autoritzacions d’altres administracions.
- Estudi històric.
- Projecte arqueològic.
Qui el pot tramitar?
- Qualsevol persona física o jurídica, degudament representada.
Quin altre tràmit s’ha d’haver realitzat anteriorment?
- Si l’edifici o l’espai està inclòs a la zona de Ciutat Antiga, (clau R1 i R2) o en el Catàleg de béns protegits és necessari l’informe preceptiu del Patronat de la Ciutat Antiga per les actuacions definides en l’Ordenança reguladora del Patronat de la Ciutat Antiga.
Quines despeses tindré?
- El pagament de les taxes i impostos que es generin de la gestió d’aquest tràmit, si escau, s’ha d’efectuar al final del procés de tramitació.
El valor i la forma de pagament seran els que determinin les ordenances fiscals 5 i 7 de l’Ajuntament de Vic.
L’impost de construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i la taxa per serveis urbanístics es liquidaran per separat.
Podeu consultar els casos en què es concediran beneficis fiscals de l’ICIO en l’article 6è de l’ordenança fiscal número 5, i els casos d’exempcions de la taxa urbanística en l’article 18è de la número 7. Cal presentar una sol·licitud al Registre general.
Cal dipositar fiança?
- En alguns supòsits és obligatori dipositar una fiança. Clicant al següent enllaç podeu consultar si heu de dipositar-la i, si escau, calcular el seu import.